Travelling : Moja cesta do Austrálie - Víza

streda, 20. januára 2016

Moja cesta do Austrálie - Víza


Austrália bola vždy mojim snom. Krásna príroda, zvieratá, príjemný ľudia a hlavne dobrodružstvo! Dostala som jedinečnú možnosť ísť do tejto krajiny a začať nový život. A to sa aj stalo. Bohužiaľ nie všetko je tak úžasné ako sa vždy vidí, preto sa chcem s nami podeliť o pár zaujímavých rád a možností, čo využiť, čomu sa vyhnúť a hlavne, ako sa sem dostať!

Každým rokom do Austrálie pribúda menej a menej ľudí. Stále častejšie sa stáva, že sú víza zamietnuté. Preto treba byť opatrný, poctivý a hlavne trpezlivý pri vyplňovaní víz.

Ak sa už rozhodnete sem pricestovať, základom je si vybrať správnu agentúru pre vybavenie víz. Na Slovensku a Česku ich je viac ako dosť, poprípade si víza môžme vybavovať sami. Ja mám skúsenosť s agentúrou Information Planet - Bratislava. Prvýkrát sme do agentúry prišli v júni 2015. Je fajn si dohodnúť stretnutie s agentom ohľadne základných informácii, napr. finančné krytie, letenky, škola, ubytovanie, lokalita ale hlavne koľko to bude stáť a o aké víza máte záujem. Agent nám poskytol základné a potrebné info ohľadne Austrálie a už stačilo iba premýšľať o tom, kedy a na ako dlho ísť.

S priateľom sme dostali partnerské víza na 3 roky. Bola to ťažká a dlhá cesta ich získať ale sme tu. Je potrebné doložiť veľa dokladov o vašom partnerstve. Fotky, dovolenky, spoločné bývanie, spoločné výdavky... Každopádne všetko sa dá zvládnuť. Podmienka na udelenie partnerských víz je aj tá, že jeden z partnerov musí študovať (ja) a druhý tu má kvázy "holiday". Vybavenie našich víz trvalo približne 4-5 mesiacov. Keď už boli víza poslané na ambasádu, čakali sme približne 2-3 týždne na schválenie. Chceli sme mať víza schválené čím skôr, preto sme dosť často súrili agentúru aby tlačila na ambasádu. Bohužiaľ sa však naskytla taká možnosť, že ma musela ambasáda telefonicky kontaktovať. Telefonát bol príšerný. Nervozita, nepripravené otázky a hlavne suverenita z druhej strany. Moje poznámky, ktoré som si písala ako prípravu som mohla po prvej otázke hodiť do koša. Je lepšie mať všetky dokumenty naštudované ohľadne vašej školy, ktorú si vyberiete, prečo tam idete a hlavne čo ste robili počas svojho života. Po skončení telefonátu som mala pocit, že nám víza určite neschvália. Na pár otázok som ani nevedela odpovedať, čiže som nevidela žiadny záblesk nádeje. Našťastie sa nám po 2 dňoch ozval agent z IP s tým, že nám víza schválili a môžme si baliť kufre. V priebehu 6 dní, sme mali kúpené letenky a odlietali z Prahy.

O letenkách, odkiaľ lietať a čo so sebou zobrať v ďalšom článku...

Andy :-)

6 komentárov:

  1. Mali ste šťastie že ste víza dostali, nám študentské neschválili, tak sme sa vybrali do Amerika :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak tohle se mi líbí. Austrálie je takový můj malý sen který vím že asi nebude jen tak uskutečnitelný ale člověk nikdy neví kam ho nohy donesou. Netušila jsem že je to s vízem až tak složité. Narozdíl od jiných zemí si Austrálie dobře hlídá koho do své země pustí a koho ne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pokiaľ to naozaj chceš tak sa sem dá v pohode dostať :-) Je tu to safety čo sa mi páči, tak držím palce :-) Možno sa tu raz uvidíme

      Odstrániť
  3. Skvělý článek! taky se chci hrozně někdy podívat do Austrálie! tak se těším na další články a fotky z tvých cest! BEAUTYPUSINKA

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, moc si to vážim :-) Plánujem veľa toho písať o mojej ceste
      Pekný deň

      Odstrániť